Тагове: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0
9 въпроса, които всеки собственик на нов бизнес трябва да си зададе
Стартирахте своя нов бизнес?
Поздравления, вече сте в клуба на предприемачите. От днес, вашите решения и подходи до голяма степен предопределят успеха ви. Ако нямате сериозна финансова подкрепа зад себе си, част от тези решения ще бъдат трудоемки – защото всеки от нас иска бизнесът му да се развива възможно най-бързо, но не винаги можем да си го позволим.
Добре е да си зададете няколко въпроса, отговорите на които ще ви дадат повече яснота за текущата ви ситуация и възможностите, които се отварят пред компанията ви в близко бъдеще. Немалка част от тях изискват практичен, понякога и пестелив, подход към финансите ви.
Както казват икономистите, единствено онези компании, които гонят по-високи печалби и оптимизират разходите си, оцеляват дългосрочно. Останалите евентуално фалират или биват погълнати от по-големи играчи на пазара при не толкова изгодни условия, колкото биха искали.
Готови ли сте? Тогава нека започнем:
1. Спешно ли се нуждаете от инвеститор или бизнес кредит, когато можете да намерите съдружник, стартирайки със собствен начален капитал?
2. Нуждаете ли се от десетина човека или, като за начало, можете да се справите и с екип от трима?
3. Ако се налага да разширите екипа си, ще наемете ли нови кадри на пълно работно време, или имате възможност да им заплатите на свършена работа/почасово?
4. Задължително ли е да наемете офис, когато можете да работите от вкъщи или да запазите работно поле в коуъркинг пространство като Betahaus или SOHO?
5. Колко голяма част от маркетинговата и рекламната си дейност можете да извършите сами, без да правите неизгоден компромис за нейните качество и възвращаемост?
6. Трябва ли да наемете скъпа дизайн агенция за изработката на фирмения ви уебсайт, ако познавате талантлив дизайнер на свободна практика, който ще вземе една трета от цената?
7. Наложително ли е да провеждате кампаниите си във всички канали за реклама, които конкурентите ви ползват – или има алтернативи на по-ниска цена със същата възвращаемост?
8. Можете ли да получите отстъпка от стратегическите си партньори и доставчици срещу тяхна реклама в продукта/услугата ви или на бартерен принцип?
9. Имате ли капацитета да обслужвате всеки новодошъл клиент или трябва в началото да се концентрирате върху тези настоящи и потенциални клиенти, които ви носят по-големи печалби?
Рано или късно идва моментът, в който компанията ви трябва да се разрасне – чрез инвестиция, разширяване на персонала или сливане с конкурент. Но дотогава, трябва да си зададете важния въпрос доколко практично подхождате към своите разходи, както и колко разумно подхождате към развитието на вашия бизнес, вземайки предвид все още ранния етап на неговото развитие.
Много страхотни компании, за които четем в бизнес новините, са започнали от нулата. Вие също имате тази възможност пред себе си. И искрено ви пожелавам успехи.